In aanloop naar het WK voetbal nodigt Brazilië toeristen uit om het land te ontdekken: van de vele prachtige bestemmingen tot de passie voor dans en voetbal. De campagne bestaat uit twee video’s: ‘Ontmoeting’ en ‘Thuiskomen’.
De video’s draaien om de onvergetelijke ervaring die Brazilië biedt: van de gastvrije bevolking tot de cultuur en de toeristische bezienswaardigheden. De video ‘Ontmoeting’ richt zich op de warmte, energie en de gastvrijheid van het Braziliaanse volk, maar ook op de natuurlijke schoonheid van het land en de culturele- en gastronomische ervaringen. De jingle is ingezongen door de bekende zangeres Ivete Sangalo. De ‘Thuiskomen’ video benadrukt de unieke bezienswaardigheden van het land en brengt de levensstijl van het Braziliaanse volk in beeld: zoals de passie voor voetbal en dans en de vurigheid en intensiteit van de Brazilianen.
“De gastvrijheid van ons land nodigt toeristen uit alle werelddelen uit om Brazilië te bezoeken. We bereiden ons voor op een heel speciaal evenement, in juni is Brazilië het toneel van het grootste sportevenement ter wereld. Met een verwacht publiek van 600.000 buitenlanders en meer dan 26.3 miljoen kijkers verspreid over de hele wereld. Met deze campagne geven we een kleine preview van wat Brazilië te bieden heeft”, aldus Vicente Neto, President van Embratur, het verkeersbureau van Brazilië.
De campagne is te zien op televisie, internet en social media in 113 landen in Amerika, Europa en Azië en zal naar verwachting 1.3 miljoen mensen bereiken. Bekijk de campagne hieronder: